Jump to content
  • Welcome Guest!

    Please register or sign in to have the complete Shroomology community experience! Become a member today, post topics, get your own profile, personal messenger and more!

thekaratekid

My Flowhood Build

Recommended Posts

thekaratekid

I'm freezing my nuts off in front of this thing lol. After a while, brrr. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mtdorashane

very nice man !!!!   to test it, make the easy agar dishes,   run your flow hood for 1 hr,  open the agar dishes and let set in front of your flow for 5-10 min in different places 

 

good luck 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
mtdorashane

it should just barley blow your lighter out 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
thekaratekid

Ok. I'm spawning dubs in it now. When done I'll wipe it out and leave agar dishes around for 10 mins. Thanks MT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sporeboyz

it should just barley blow your lighter out

quit talkin sexy lol [emoji12]
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
thekaratekid

Yes that's how it's going. I have it on low. I used a lit cigarette and went all around it. The air flow is fully laminar. I can move the cigarette a couple feet back from the opening in the shroud and it blows straight back. I'm doing the agar test now. Then I'm going to pass out. I'm really beat. Falling asleep standing up.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mush Zombie

Nice man. I'm sure its working just fine.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
clarity01

that thing is sick....feels good to get some good work done , yea?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
thekaratekid

that thing is sick....feels good to get some good work done , yea?

Yes it feels real good. I'm kinda numb over it. It didn't come together exactly as planned. I had a friend come over and the shroud part was his idea.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
thekaratekid

What's surprising, is no one noticed the car in the background of some of the pics. I noticed it while posting and thought, "someone is gonna say something". No one did lol.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mush Zombie

Cool cars man. I like mushrooms better though.  :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mush Zombie

i did see that green one in one of the pics. Looks like a first or second gen eclipse/laser/talon. I used to have a 92 GSX. that car was the shit

Share this post


Link to post
Share on other sites
thekaratekid

That one is cool, but the other one blows it out of the water;) it's a bit of a pain at toll booths tho;) people stop by trying to buy it but NO WAY lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
crazytrain

Dude those skylines are race ready you are the only person I know that has one wow all nuts man

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mush Zombie

skylines are pretty sick. even the old rbd26t(t) motor will get it.

 

is the eclipse a gsx or a gst? the gsx is heavy as fuckkkk thats why i sold it. not a lot you can do with a second gen gsx in terms of weight.

 

also you can still import the motors or find them on ebay etc. the only real differences in terms of performance with the left hand drive models are the emissions shit. japan doesnt have the same laws so out the box they have straight pipes, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
crazytrain

Hell yeah mz 4 sure had a 1st Gen gsx in high school it was a sweet car for the time it was made

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mush Zombie

Hell yeah mz 4 sure had a 1st Gen gsx in high school it was a sweet car for the time it was made

 

I rock v8's (or similar) only now days. I would make an exception for a clean rbd34tt skyline though. :P

 

I always did want to swap the mitsu motor out of that eclipse and put an sr20det nissan motor in it though. that would have been sick

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
crazytrain

Fuck yeah man so limitless

Share this post


Link to post
Share on other sites
crazytrain

I want to get a used jag xk convertible this summer if the wife says its cool lol 3 kids... i will have to munch a lot of box

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
crazytrain

sorry about getting distracted with cars really nice build on the flowhood looks so professional

Share this post


Link to post
Share on other sites
OpenBar

Need some underhood pics of the skyline. See the intercooler hanging off.

 

Im all about the L67 these days.

my gtp 3.8 supercharged. Not the biggest motor but it sure it quick.

 

auglms.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
thekaratekid

This convo got away from me lol. It's the GSX eclipse. They are my brothers cars. I'm not really into the japanese stuff so much, don't know all the technical stuff about them. I'll get more pics after it stops raining. The skyline is king, after that I love the VR-4 galant. It's a sleeper. It looks like a plain Jane little car. The only thing different is the front bumper sticks out a little father. My bro has been working on it for over a year. He put a huge turbo in it and worked the engine. He took off the trunk with the badges on it and put a regular trunk. Aluminum badges, one is VR-4, the other is "125 of 1500". When it's done it'll be crazy fast for quarter mile and shit. It'll beat the skyline in a drag race. Not on a street race tho and definitely not on the highway. Ill show you guys a bunch of pics once I get a chance to take em. Me, I like American muscle. I had an 84 z28 with t tops. Here's a list, worked 350 out of a 78 vette, edelbrock everything, 4 wheel disc with the adjuster valve, subframe connectors, 3.73 posi, automatic with race kit, slap shift, that's what I can remember right now. There was more. It spun 2nd gear most of the time when I wasn't trying. that car was manly. Take a chick out with me for like an hour ride. They would have a crush on me after that lol. Man I miss my camaro:(.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mush Zombie

ya im not into the 4 banger and 6cyl stuff really. a few here and there are cool. If i was going to have a v6 i would rather have a van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing

    No registered users viewing this page.

  • Topics

  • Posts

    • Mushinist
      Yum, the bottom looks like it's full of bacteria hence the gooey looking grains, and if it takes 2 months to get to that weak looking myc then something is wrong. With GT it should look more like a big cotton ball. 
    • DonkeyHote
      It looks ok to me. I would proceed to the next step of your tek. I assume you're going to mix with a bulk substrate.
    • AmySorg
      So I bought two grain spawn bags (from shroom supply). They took forever to grew the mycelium (almost two months). The first one was very weird so I just threw it away (sadly). The Second one is weird so I'm not sure if I should proceed with it.    There's white all over it but it doesn't look like mycelium but it doesn't look like mold either.    Can you guys help me please? 
    • Sonshyn
      So the tek says you need an oven bag with a blue ship about 1/3 from the bottom  of the bag, and a tyvek patch 2/3 of the way to the top of the bag that you tape on or use rtv.    My my question is it says to cover the patch with foil so the tyvek doesn’t get wet ... so just tape some foil over the patch or??? 
    • k3llcor1
      The 2 kits I tired had straw substrate. The first kit I had dozens of pins that stalled and one clump that grew quite nice. Big, tall, healthy specimens. I had some mold issues that ruined the 2nd one entirely. The pic I attached was early on kit 1.  Since I bought those kits, I've started reading and researching on this site and a few others. I've now got a few jars of grain PC'd and innoculated. I'm on day 3. I have all the other supplies as well and it cost me less than what the kits cost. HOPEFULLY, I'm on the verge of doing small bulk batches.  Stropharia Cubensis Cuban is the strain that was in the colonized jar that shipped with the kit and I managed to keep some of the spawned grain from it that I've used for the other jars I've started. My own version of g2g, I suppose.  I quite liked the strain, very mellow an warm, not too potent. 
×